Prečo si vážim každého podnikateľa?

Autor: Martin Javorček | 12.11.2013 o 19:24 | (upravené 12.11.2013 o 22:35) Karma článku: 11,26 | Prečítané:  1007x

Vážim si každého človeka, ktorý sa v dnešnej dobe rozhodne podnikať. Rovnako ma inšpirujú aj ľudia, ktorí v podnikaní začali už dávnejšie a dnes ich firmy existujú a oni ich ďalej rozvíjajú a budujú. Títo ľudia zamestnávajú iných ľudí a dávajú im prácu, zmysel, pocit istoty. Títo ľudia vedia, že za dlhodobým úspechom sa vždy skrýva úcta k človeku (k zákazníkovi) a kvalitný produkt (služba). Dve jednoduché ingrediencie úspechu, ktoré platili pred sto rokmi a platia aj dnes.

Skeptik by povedal, že dnes sa neoplatí podnikať. Že vhodná doba na začatie podnikania už bola. Štát dnes veľa pýta a málo dáva. Konkurencia a korupcia sú vysoké a všetko ovládajú globálne monopoly alebo obchodné reťazce. Zvykne ešte dodať, že k podnikaniu mu chýbajú peniaze, nápad, známosti. Bojí sa neúspechu a verejného odsúdenia.

Byť v dnešnej dobe podnikateľom znamená mať vlastné vnímanie reality. Reality, ktorá je neistá.  Reality, v ktorej neplatí rovnosť šancí a ani spravodlivosť. Podnikateľov, dnes aj v minulosti, definovala snaha uspieť v neistom svete. Tento ich entuziazmus spojený s prekonávaním neprekonateľného je veľmi nákazlivý. Je to vnútorné anestetikum, bez ktorého by nemohli  plánovať a konať, bez ktorého by sa neotriasli z neúspechov.

Podnikatelia sú ľudia, ktorí väčšinou prešli ťažkými osobnými situáciami, sú zvyknutí prehrať a znovu vstať, vedia prijať zodpovednosť za svoje chyby, ale aj za chyby druhých. Cestu každého podnikateľa dláždia problémy a omyly. Podnikateľom sa človek nenarodí, podnikateľom sa človek stáva postupne. Čím skôr začne, tým skôr si osvojí pravidlá neistoty. Postupne si túto neistotu začne vychutnávať a s každým prekonaným problémom získava sebavedomie a skúsenosť. Rastie.

Áno, podnikanie nie je pre každého. Podnikanie je ako horolezectvo. Všetci obdivujeme nádherné výhľady z vysokých kopcov (obchodné úspechy), ale iba niekoľkí z nás sa odhodlajú zdolať skutočne náročné túry (investície). Cena za neúspech môže byť priveľká, ak priveľa riskujeme. Je dobré mať správneho učiteľa a začať menšími výzvami. Postupne nadobúdať viac a viac skúseností a nakoniec ísť sám. Ak niekoho na vrchol vyviezla lanovka, potom nie je horolezec (podnikateľ) ale turista (podnikavec). Je síce vysoko, ale nevie nič o vlastných schopnostiach a ani o podnikaní.

 

 

 

 

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

DOMOV

Kotlebovcom po zrušení môžu siahnuť na majetok, pozrite sa na aký

Kotlebovcom sa po vstupe do banskobystrickej župy začalo dariť, kupovali autá aj domy.

SVET

Rakúska štátna tajomníčka: Teraz útočia na webe, zajtra v uliciach

Rakúsko pripravuje zákony o nenávistných prejavoch.


Už ste čítali?